Ο κ. Σπίρτζης μπορεί να μην είναι
πλέον Υπουργός, όμως οι αποφάσεις του, εξυπηρετικές πάντα προς τα εργολαβικά
συμφέροντα, εξακολουθούν να «στοιχειώνουν» την Οικονομική Επιτροπή της Π.Κ.Μ.
Στη συνεδρίαση της, σήμερα 14/1/2020,
συζήτησε την από 20/3/2019, απόφαση του κ. Σπίρτζη, με την οποία έδινε εντολή στην Π.Κ.Μ. να πληρώσει το
επιπλέον ποσόν των 3.275.441,48 ευρώ, για υπερσυμβατικές εργασίες, στο έργο "Κατασκευή
Οδικού Τμήματος Ποτίδαια – Κασσανδρεία του Οδικού Κυκλώματος Κασσάνδρας Ν.
Χαλκιδικής", στην ανάδοχο
εταιρεία, που δεν είναι άλλη από την «ΙΝΤΡΑΚΑΤ ΑΕ», του γνωστού «εθνικού
εργολάβου», κ. Κόκκαλη.
Ένα έργο οδικής κατασκευής 17,48
χιλ/τρων αυτοκινητόδρομου, αρχικού κόστους 51.562.791,64 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου
ΦΠΑ), όπως με σαφήνεια αναφέρεται στην αρχική σύμβαση, στην οποία
είχαν συμπεριληφθεί όλα τα απαραίτητα έργα για την ολοκλήρωσή του,
κατέληξε να ανέλθει, μετά από υπογραφή Συμπληρωματικής Σύμβασης (για δήθεν
υπερσυμβατικά έργα ) ύψους 10.805.096,5 ευρώ, στο ποσό των 62.367.888,14
ευρώ.
Και αφού η μέθοδος των υπερσυμβατικών
εργασιών αποδεικνύεται «αποτελεσματική», στις 16/7/2018, δυο χρόνια μετά τα
επίσημα εγκαίνια της οδού από τον κ. Τζιτζικώστα, η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ΑΕ, αιτήθηκε την
έγκριση και άλλων υπερσυμβατικών εργασιών, ύψους 3.275.441,48 ευρώ,
ανεβάζοντας το κόστος του έργου στα 65.643.329,32 ευρώ!!
Επειδή στο
αίτημα αυτό της ΙΝΤΡΑΚΑΤ ΑΕ υπήρξε αρνητική απόφαση του Αν. Προϊσταμένου της
αρμόδιας υπηρεσίας της Π.Κ.Μ., έσπευσε ο κ. Σπίρτζης στις 20/3/2019, να
εγκρίνει την ένσταση που υπέβαλε η ΙΝΤΡΑΚΑΤ ΑΕ και να δώσει εντολή να
πληρωθεί το σχετικό ποσό.
Δυστυχώς,
σήμερα ,με απόφαση της πλειοψηφίας, η Οικονομική Επιτροπή της Π.Κ.Μ. ενέκρινε
την πληρωμή του ποσού.
Σοβαρά ερωτηματικά προκύπτουν για το
γεγονός ότι, η Π.Κ.Μ. , δεν άσκησε κανένα ένδικο μέσο ενάντια στην απόφαση
του Υπουργού, όπως είχε, πολύ ορθά, πράξει στην περίπτωση της Πιερίας, όπου
και πάλι ο κ. Σπίρτζης ως ο αρμόδιος Υπουργός ικανοποίησε τις απαιτήσεις του
αναδόχου του έργου « Περιφερειακή Οδός Κατερίνης».
Ερωτηματικά που δυστυχώς επιβεβαιώνουν
τα όσα και στο παρελθόν έχουμε καταγγείλει: την προβληματική διαχείριση των
έργων από τη Διοίκηση Τζιτζικώστα αλλά και το διάτρητο νομικό πλαίσιο της
εκτέλεσης μεγάλων έργων, που δίνει τη δυνατότητα στις κατασκευαστικές εταιρίες, με τη
μέθοδο της εκτέλεσης υπερσυμβατικών εργασιών, και με την «συμβολή» των
εκάστοτε κυβερνώντων, να θησαυρίζουν κυριολεκτικά σε βάρος του Ελληνικού
Δημοσίου.
Υ.Γ. Σε ότι
αφορά την 1η συμπληρωματική σύμβαση
των 10.805.096,5 ευρώ, θυμίσουμε ότι η
κα Χαραλαμπίδου, σήμερα περιφερειακή
σύμβουλος της ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, είχε προβεί σε
δημόσια καταγγελία και είχε καταθέσει στον εισαγγελέα μηνυτήρια αναφορά,
δεδομένου ότι εκείνη η σύμβαση
αφορούσε εργασίες οι οποίες περιλαμβάνονταν στην αρχική σύμβαση.
Το Γραφείο
Τύπου
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου