Πέμπτη 4 Απριλίου 2019

ΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΘ

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, κοντινό πλάνοΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ,
ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ,
ΔΗΛΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΘ
Οι προτάσεις ανάπλασης της ΔΕΘ στο κέντρο της πόλης, κινούνται στη λογική ενός οικονομικού Βαλκανικού προτεκτοράτου, διασυνδεμένου με τα υπόλοιπα προτεκτοράτα της Βαλκανικής ενδοχώρας, που τελούν υπό την κυριαρχία των ΗΠΑ και της Γερμανοκρατούμενης Ε.Ε.
Δεν υπηρετούν, αφού δεν υπάρχει, ένα σχέδιο αυτοδύναμης οικονομικής ανασυγκρότησης και δημιουργίας δημόσιων υποδομών, που θα ενισχύουν την ανάπτυξη, αλλά είναι προτάσεις σαφώς προσανατολισμένες στην εξυπηρέτηση των “μαύρων επενδυτών”. Όσων δηλαδή, στα χρόνια της κρίσης, αγόρασαν λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμους, τουριστικά φιλέτα, προσδοκώντας να απομυζήσουν περισσότερα κέρδη, από μια χώρα που μετατρέπεται, πέραν των άλλων, σε τουριστική αποικία της Ν.Α Ευρώπης.
Η εικόνα ίσως περιέχει: ουρανός και υπαίθριες δραστηριότητεςΗ ανάπλαση της ΔΕΘ, είναι μια υπόθεση, που ξεκίνησε πριν από περίπου είκοσι χρόνια, και, το 2008, οι περισσότεροι πολιτικοί, παραγωγικοί, επιστημονικοί φορείς της πόλης, συνέκλιναν στη μετεγκατάστασή της στη Σίνδο. Μετά….. ήρθαν τα μνημόνια.
Η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, και η σημερινή του ΣΥΡΙΖΑ, εφαρμόζοντας τις μνημονιακές πολιτικές καταπόντισης της οικονομίας και ξεπουλήματος των δημόσιων επιχειρήσεων, αποφάσισαν ότι 284 εκατ. για τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ είναι ποσό «υψηλό υπό τις τρέχουσες συνθήκες», κι έτσι, με νέα μελέτη και διαβούλευση, η σημερινή Διοίκηση της ΔΕΘ προτείνει την παραμονή της στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, «εμπλουτίζοντας» την κατασκευή και με ένα ογκώδες ξενοδοχείο, για διαμονή VIP, τρία υπόγεια μεγάλα parking χωρητικότητας 2100 αυτοκινήτων, εμπορικά καταστήματα και λίγο…. γκαζόν, που το βαφτίζει μητροπολιτικό πάρκο.
Το κόστος κατασκευής θα είναι 120 εκατ., αλλά, εδώ είναι και το κρίσιμο σημείο, θα γίνει με τη σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα( ΣΔΙΤ), εντασσόμενη και στο ΠΔΕ. Έτσι, αποκτούν ισχυρό μερίδιο στη μετέπειτα εκμετάλλευση και διαχείριση του χώρου, οι ιδιωτικές εταιρείες που θα αναλάβουν την «επένδυση», σε συνεργασία με το δημόσιο.
Όχι τυχαία λοιπόν, από τους πρώτους που συμφώνησαν μ΄ αυτήν την ανάπλαση είναι ο ΣΕΒ, ο ΣΒΒΕ, και σίγουρα οι μεγαλοεπιχειρηματίες, που έχουν ήδη «κλείσει» την εκμετάλλευση του ξενοδοχείου στο κέντρο της πόλης.
Συμφώνησαν και όλες οι μνημονιακές δυνάμεις και οι υποψήφιοί τους, ψελλίζοντας κάτι μικροδιαφωνίες, γιατί έχουν αποδεχθεί, παρά τις αντίθετες δηλώσεις τους, τη συρρίκνωση της οικονομίας μας, και ότι, όσο παραμένουμε σ΄ αυτήν τη χώρα αλυσοδεμένοι στα μνημόνια και στα πρωτογενή πλεονάσματα, τα ποσά που αφορούν τις δημόσιες επενδύσεις, άρα και την ανάπλαση της ΔΕΘ, κάθε χρόνο θα συρρικνώνονται.
Είναι φανερό, ότι η προτεινόμενη ανάπλαση κρύβει μέσα της τη λογική της λειτουργίας της ΔΕΘ, ως ιμάντα αύξησης του επιχειρηματικού κέρδους, ιδιαίτερα του μεγάλου κεφαλαίου ( κατασκευαστικοί όμιλοι, ξενοδοχείο 5 αστέρων με υπόγεια parking κτλ.), ως ιμάντα άσκησης εξωτερικής πολιτικής, κατ΄εξοχήν υποτελούς στις ΗΠΑ, όπως φάνηκε και όταν ήταν τιμώμενη χώρα, ως εμποροπανήγυρης όπου συρρέει και απλός κόσμος (με ακριβό εισιτήριο) αφού δύσκολα μπορεί να βρει λίγη διασκέδαση σε άλλους χώρους, και ως πολιτικό βήμα του εκάστοτε πρωθυπουργού, που αναγγέλλει τις πολιτικές λιτότητας (Δήλωση του κ. Τζήκα: να λειτουργεί παράλληλα και ως άτυπο πολιτικό φόρουμ).
Η Ανυπότακτη Δημοκρατική Μακεδονία είναι κάθετα αντίθετη με την προτεινόμενη ανάπλαση της ΔΕΘ, για όλους τους παραπάνω λόγους.
Με την ανάπλαση αυτή, μπαίνει ταφόπλακα στην οποιαδήποτε δυνατότητα μελλοντικής μετεγκατάστασης της ΔΕΘ εκτός πόλεως. Επιπλέον, όχι μόνον δε θα συμβάλει στο ελάχιστο στη βελτίωση της ζωής των εργαζομένων, συνταξιούχων, ανέργων της πόλης και της περιοχής, αλλά θα επιβαρύνει πολλαπλάσια το περιβάλλον στο οποίο ζούμε, αφού επιβαρύνει με περισσότερο μπετόν έναν βασικό χώρο στο κέντρο της πόλης, επιδεινώνει με τα υπόγεια parking τη θερμοκρασία του υπεδάφους, προσελκύει (λόγω των parking) περισσότερα οχήματα στο κέντρο της πόλης αντί να το αποσυμφορήσει, δεν έχει χώρους πρασίνου και δε δημιουργείται μητροπολιτικό πάρκο, αφού ο ενιαίος ελεύθερος χώρος είναι μόνον το 25% της συνολικής έκτασης, που δεν οριοθετείται από το Εκθεσιακό Κέντρο και τα 54 στρέμματα που υποτίθεται ότι θα διατεθούν για τη δημιουργία του, έχουν τον ίδιο χαρακτηρισμό χρήσεων γης: αναφέρονται ως Κεντρικές Λειτουργίες Πόλης με το σύνολο της έκτασης της Δ.Ε.Θ. και όχι Ελεύθεροι χώροι-αστικό Πράσινο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου